9 клас. 42 Урок. Фільтрація та сортування даних у таблицях.

Мета: сформувати вміння сортувати та фільтрувати записи у таблиці. Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти. Забезпечити диференційований підхід. Установити зв'язки між засвоєними та новими знаннями. Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор, браузер, Access 2019.

Хід уроку:
1. Організаційний момент.
Привітання. Перевірка відсутніх.
Хвилина Патріотичного виховання.

2. Актуалізація опорних знань.
1. За значенням якого поля впорядковуються записи за замовчуванням?
2. Як можна здійснити навігацію в таблиці?
3. Як можна змінити шрифт даних у таблиці?
4. Як здійснюється пошук запису в таблиці?
5. Як видаляється запис із таблиці?
6. Які дії слід виконати для додавання нового запису в таблицю?
7. Із якою метою використовуються мета-символи в процесі пошуку записів?
8. Із якою метою і як приховуються поля?

3. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)
Показ презентації: «Фільтрація та сортування даних у таблицях.»

Сьогодні ми розпочнемо знайомство з механізмами обробки даних, реалізованими в СКБД Microsoft Access. Згадаємо табличний процесор. Розглядаючи таблиці як набори однотипних об’єктів, ми застосовували до них такі операції, як фільтрування рядків, сортування, обчислення підсумкових характеристик для груп об’єктів тощо. Усі ці операції насправді є «рідними» для систем керування реляційними базами даних, звідки вони й були «запозичені» табличним процесором.

4. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок.
Алгоритм роботи.
1. Відкрийте БД shkola. Упорядкуйте записи таблиці УЧНІ за значенням Зріст.
2. Упорядкуйте записи таблиці УЧНІ за значенням полів Прізвище та Історія.
3. Відфільтруйте записи таблиці УЧНІ за одним зі значень поля Улюблений предмет.
4. Використайте фільтр за формою для фільтрації записів таблиці УЧНІ за одним значенням поля Дата народження.
5. Надайте таблиці КЛАСИ нове ім’я. Відновіть ім’я КЛАСИ.
6. Виконайте копіювання таблиці УЧНІ і створіть на її основі нову таблицю з іменем ПЕРША.

             Для учня





5. Фізхвилинка.
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору.


6. Підбиття підсумків уроку.
1. Які існують способи впорядкування записів?
2. Як упорядковуються записи за значенням одного поля?
3. Що називають фільтрацією записів?
4. Як упорядковуються записи за значенням двох полів?
5. Які операції можна виконувати над таблицями?
6. Як перейменовується таблиця?
7. Як фільтруються записи за виділенням?
8. Як копіюються й видаляються таблиці?

7. Домашнє завдання.
Опрацювати конспект.

Немає коментарів:

Дописати коментар