· навчальна: познайомити учнів з програмними засобами підтримки навчання математики, сформувати поняття про практичне призначення математичних процесорів, оглянути математичний процесор Gran-1 та навчитись автоматизувати власні обчислення за допомогою підпрограми «Калькулятор»; навчити будувати графіки однієї змінної за допомогою математичних процесорів та розв’язувати фінансові задачі в різних середовищах.
· розвивальна: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
· виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.
Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;
Обладнання: комп’ютери, підручники, презентація, проектор, Gran-1, Microsoft Office Excel, Lazarus.
Хід уроку:
1. Організаційний момент.Привітання. Перевірка відсутніх.
Хвилина Патріотичного виховання.
2. Актуалізація опорних знань.
Дайте відповіді на запитання:
1. Які програмні засоби навчального призначення ви використовували на уроках математики? Для чого вони призначені?
2. Які правила введення формул у табличному процесорі Excel?
3. Що таке графік функції; графік рівняння?
4. Які дослідження функції ви виконували на уроках математики?
5. Наведіть алгоритм розв’язування рівняння графічним способом.
3. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані «Програмні засоби для складних обчислень, аналізу даних та фінансових розрахунків.»)
Сьогодні ми познайомимось з програмами для автоматизації обчислень, з одною з подібних програм ви вже знайомі – Excel. Сьогодні ми поширимо наші знання в сфері автоматизації обчислень, навчимось будувати графіки однієї змінної за допомогою математичних процесорів та розв’язувати фінансові задачі в різних середовищах.
4. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок.
Задача на використання Калькулятора
Задача 1. Дано сторони трикутника: AB = 7,2, BC = 11,2, AC = 9,85. Обчислити міри його кутів (у радіанах).
Задача 2.Побудувати графік функції y = 3cos (x) + 2x2 з діапазоном значень від -20 до 20, кольором лінії червоним та товщиною в 3 пункти
Визначити та записати в зошит нулі функції, екстремуми, всі можливі спадання та зростання.
5. Фізхвилинка.
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору.
6. Підбиття підсумків уроку.
1. Які ти знаєш програмні засоби для фінансових обрахунків?
2. Кто створив Програмний комплекс:Gran-1, Gran-2D, Gran-3D?
7. Домашнє завдання.
Виконати завдання: Мама попросила доньку купити на ринку огірки та помідори для консервації: «Якщо ти будеш купувати 3 кг огірків та 5 кг помідорів, то заплатиш 32,5 грн, а якщо ти візьмеш 6 кг огірків та 2 кг помідорів, то повинна витратити 31 грн». Скільки коштує кілограм огірків та кілограм помідорів? Реалізувати обчислення в середовищі Excel та Lazarus з можливістю введення різних значень вартості. Підготуватись до практичної роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар